W połowie grudnia ubiegłego roku studio Vicarious Visions ujawniło plany wsparcia Diablo 2: Resurrected na najbliższe tygodnie. Największą z zapowiedzi były gry sezonowe, których zabrakło w dzień premiery. Zanim aktualizacja 2.4 pojawi się na rynku, przygotowano specjalny serwer testowy, na którym pecetowi gracze mogą sprawdzać nowy balans.
To jednak zostawimy na boku (choć zainteresowani niech zerkną sobie na wpis znajdujący się na oficjalnej stronie gry) i skupimy się na nowych słowach runicznych, jakie pojawią się wraz z nową aktualizacją. Będzie ich siedem i celem, jaki przyświeca deweloperom, jest wzmocnienie przede wszystkim mniej używanych run i najemników.
Nowe słowa runiczne w patchu 2.4 do Diablo 2: Resurrected
Plaga
- Rodzaj broni: Miecze
- Kolejność run: Cham + Shael + Um
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- 20% szansy na rzucenie 12-poziomowego zaklęcia Zmniejszenie Odporności przy otrzymaniu trafienia.
- 25% szansy na rzucenie 15-poziomowego zaklęcia Nova Trucizny przy otrzymaniu trafienia.
- Po wyposażeniu zapewnia Aurę Oczyszczenia na poziomie 13–17 (różnie).
- +1–2 do wszystkich umiejętności
- +20% do szybkości ataku
- +220–320% do obrażeń (różnie)
- -23% do odporności wroga na truciznę
- 0,3% (0–29,7) do szansy na zabójcze uderzenie (zależy od poziomu postaci)
- +25% do szansy na otwarcie rany
- Zamraża cel +3
Wzorzec
- Rodzaj broni: Szpon
- Kolejność run: Tal + Ort + Thul
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- +30% do szybkości blokowania
- +40–80% do obrażeń (różnie)
- 10% do premii do skuteczności ataku
- +17–62 pkt. obrażeń od ognia
- +1–50 pkt. obrażeń od błyskawic
- +3–14 pkt. obrażeń od zimna
- +75% do obrażeń od trucizny przez 5 sek.
- +6 do siły
- +6 do zręczności
- +15 do wszystkich odporności
Nieugięta Wola
- Rodzaj broni: Miecze
- Kolejność run: Fal + Io + Ith + Eld + El + Hel
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- 18% szansy na rzucenie 18-poziomowego zaklęcia Drwina przy otrzymaniu trafienia.
- +3 do umiejętności Walki (tylko dla barbarzyńcy)
- +20–30% do szybkości ataku (różnie)
- +300–350% do obrażeń (różnie)
- +9 pkt. do maksymalnych obrażeń
- +50 do skuteczności ataku
- +75% do obrażeń zadanych nieumarłym
- +50 do skuteczności ataku względem nieumarłych
- 8–10% zdrowia wykradzionego przy każdym trafieniu (różnie)
- Uniemożliwia leczenie się potworów
- +10 do siły
- +10 do żywotności
- Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 8 pkt.
- +1 do promienia światła
- Wymagania -20%
Mądrość
- Rodzaj broni: Hełm
- Kolejność run: Pul + Ith + Eld
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- +33% do szansy na przeszywający atak
- +15–25% do premii do skuteczności ataku (różnie)
- 4–8% many wykradzionej przy każdym trafieniu (różnie)
- +30% do obrony
- +10 do energii
- Wytrzymałość maleje o 15% wolniej
- Odporność na zamrożenie
- +5 pkt. many za każde zabicie
- 15% otrzymanych obrażeń przechodzi na manę
Obsesja
- Rodzaj broni: Kostur
- Kolejność run: Zod + Ist + Lem + Lum + Io + Nef
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- Przedmiot niezniszczalny
- 24% szansy na rzucenie 10-poziomowego zaklęcia Osłabienie przy otrzymaniu trafienia
- +4 do wszystkich umiejętności
- +65% do szybkości rzucania czarów
- +60% do szybkości odzyskiwania równowagi
- Odrzucenie
- +10 do żywotności
- +10 do energii
- +15–25% do maksymalnej wartości punktów zdrowia (różnie)
- +15–30% do regeneracji many (różnie)
- +60–70 pkt. do wszystkich odporności (różnie)
- 75% dodatkowego złota od potworów
- +30% do szansy na zdobycie magicznych przedmiotów
Płomień
- Rodzaj broni: Hełm
- Kolejność run: Nef + Pul + Vex
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- Po wyposażeniu zapewnia Aurę Odporności na Ogień na poziomie 4–8 (różnie)
- +3 do umiejętności Ognia
- -10–15% do odporności wroga na ogień (różnie)
- +30% do obrony
- +30 do obrony przeciw pociskom
- +50–75 pkt. many (różnie)
- Skraca czas działania zamrożenia o połowę
- +5% do maksymalnej odporności na ogień
- Skrócono czas działania trucizny o 50%
Mgła
- Rodzaj broni: Łuk i Kusza
- Kolejność run: Cham + Shael + Gul + Thul + Ith
- Współczynniki pełnego słowa runicznego:
- Po wyposażeniu zapewnia aurę Koncentracji na poziomie 8–12 (różnie)
- +3 do wszystkich umiejętności
- +20% do szybkości ataku
- +100% do szansy na przeszywający atak
- +325%–375% do obrażeń (różnie)
- +9 pkt. do maksymalnych obrażeń
- 20% do premii do skuteczności ataku
- +3–14 pkt. obrażeń od zimna
- +40 do wszystkich odporności
- Zamraża cel +3
- +24 do żywotności