Final Fantasy Tactics The Ivalice Chronicles — klasy postaci

W Final Fantasy Tactics The Ivalice Chronicles czeka na nas dwadzieścia klas postaci, podobnie jak w oryginalnej wersji wydanej na PlayStation 1. Poniższy poradnik pozwoli Wam sprawdzić, jak odblokować wszystkie klasy, jakich umiejętności możecie się nauczyć i w które warto inwestować punkty rozwoju.

Final Fantasy Tactics The Ivalice Chronicles — wszystkie klasy postaci

Poniżej możecie się zapoznać z każdą dostępną w grze klasą postaci, wymaganiami potrzebnymi do jej odblokowania oraz listą wszystkich umiejętności potrzebnych do wyuczenia.

Klasy podstawowe

Squire

Wymagania: Brak, dostępne od początku

Talent: Fundamentals

Umiejętności:

  • Actions
    • Focus (300 JP)
    • Rush (80 JP)
    • Throw Stone (90 JP)
    • Salve (150 JP)
  • Reactions
    • Counter Tackle (180 JP)
  • Support
    • Equip Axes (170 JP)
    • Beastmaster (200 JP)
    • Evasive Stance (50 JP)
    • JP Boost (250 JP)
  • Movement
    • Movement +1 (200 JP)

Chemist

Wymagania: Brak, dostępne od początku

Talent: Item

Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Throw Items

Umiejętności:

  • Actions
    • Potion (30 JP)
    • High Potion (200 JP)
    • X-Potion (300 JP)
    • Ether (300 JP)
    • High Ether (400 JP)
    • Elixir (900 JP)
    • Antidote (70 JP)
    • Eye Drops (80 JP)
    • Echo Herbs (120 JP)
    • Maiden’s Kiss (200 JP)
    • Gold Needle (250 JP)
    • Holy Water (400 JP)
    • Remedy (700 JP)
    •  Phoenix Down (90 JP)
  • Reactions
    • Auto-Potion (400 JP)
  • Support
    • Throw Item (350 JP)
    • Safe Guard (250 JP)
    • Reequip (50 JP)
  • Movement
    • Treasure Hunter (100 JP)

Klasy 2. poziomu

Knight

Wymagania: Squire lvl. 2

Talent: Arts of War

Umiejętności:

  • Actions
    • Rend Helm (300 JP)
    • Rend Shield (300 JP)
    • Rend Armor (400 JP)
    • Rend Weapon ( JP)
    • Rend Speed (250 JP)
    • Rend MP (250 JP)
    • Rend Power (250 JP)
    • Rend Magick (250 JP)
  • Reactions
    • Parry (200 JP)
  • Support
    • Equip Heavy Arrmor (500 JP)
    • Equip Shields (250 JP)
    • Equip Swords (400 JP)
  • Movement
    • brak

Archer

Wymagania: Squire lvl. 2

Talent: Aim

Umiejętności:

  • Actions
    • Aim +1 (100 JP)
    • Aim +2 (150 JP)
    • Aim +3 (200 JP)
    • Aim +4 (250 JP)
    • Aim +5 (300 JP)
    • Aim +7 (400 JP)
    • Aim +10 (700 JP)
    • Aim +20 (900 JP)
  • Reactions
    • Speed Surge (900 JP)
    • Archer’s Bane (450 JP)
  • Support
    • Equip Crossbows (350 JP)
    • Concentration (400 JP)
  • Movement
    • Jump +1 (200 JP)

Black Mage

Wymagania: Chemist lvl. 2

Talent: Black Magicks

Umiejętności:

  • Actions
    • Fire (50 JP)
    • Fira (200 JP)
    • Firaga (500 JP)
    • Firaja (900 JP)
    • Thunder (50 JP)
    • Thundara (200 JP)
    • Thundaga (500 JP)
    • Thundaja (900 JP)
    • Blizzard (50 JP)
    • Blizzara (200 JP)
    • Blizzaga (500 JP)
    • Blizzaja (900 JP)
    • Poison (150 JP)
    • Toad (500 JP)
    • Death (600 JP)
    • Flare (1000 JP)
  • Reactions
    • Magick Counter (800 JP)
  • Support
    • Magick Boost (400 JP)
  • Movement
    • brak

White Mage

Wymagania: Chemist lvl. 2

Talent: White Magicks

Umiejętności:

  • Actions
    • Cure (50 JP)
    • Cura (180 JP)
    • Curaga (450 JP)
    • Curaja (800 JP)
    • Raise (200 JP)
    • Arise (600 JP)
    • Reraise (1000 JP)
    • Protect (70 JP)
    • Protectja (600 JP)
    • Shell (70 JP)
    • Shellja (600 JP)
    • Wall (400 JP)
    • Esuna (300 JP)
    • Holy (600 JP) 
  • Reactions
    • Regenerate (400 JP)
  • Support
    • Magick Defense Boost (400 JP)
  • Movement
    • brak

Klasy 3. poziomu

Monk

Wymagania: Knight lvl. 3

Talent: Martial Arts

Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Brawler

Umiejętności:

  • Actions
    • Cyclone (150 JP)
    • Pummel (300 JP)
    • Aurablast (300 JP)
    • Shockwave (600 JP)
    • Doom Fist (300 JP)
    • Purification (200 JP)
    • Chakra (350 JP)
    • Revive (500 JP)
  • Reactions
    • Critical: Recover HP (500 JP)
    • Counter (300 JP)
    • First Strike (1300 JP)
  • Support
    • Brawler (200 JP)
  • Movement
    • Lifefont (300 JP)

Thief

Wymagania: Archer lvl 3

Talent: Steal

Umiejętności:

  • Actions
    • Steal Gil (10 JP)
    • Sleal Heart (150 JP)
    • Steal Helm (350 JP)
    • Steal Armor (450 JP)
    • Steal Shield (350 JP)
    • Steal Weapon (600 JP)
    • Steal Accesory (500 JP)
    • Steal EXP (250 JP)
  • Reactions
    • Vigilance (200 JP)
    • Gil Snapper (200 JP)
    • Sticky Fingers (200 JP)
  • Support
    • Poach (200 JP)
  • Movement
    • Movement +2 (560 JP)
    • Jump +2 (500 JP)

Time Mage

Wymagania: Black Mage lvl. 3

Talent: Time Magicks

Umiejętności:

Actions

  • Haste (100 JP)
  • Hasteja (600 JP)
  • Slow (80 JP)
  • Slowja (600 JP)
  • Stop (350 JP)
  • Immobilize (100 JP)
  • Float (200 JP)
  • Reflect (300 JP)
  • Quick (900 JP)
  • Gravity (250 JP)
  • Graviga (550 JP)
  • Meteor (900 JP)

Reactions

  • Critical: Quick (800 JP)
  • Mana Shield (400 JP)

Support

  • Swiftspell (1000 JP)

Movement

  • Teleport (3000 JP)
  • Levitate (540 JP)

Mystic

Wymagania: White Mage lvl. 3

Talent: Mystic Arts

Umiejętności:

  • Actions
    • Umbra (100 JP)
    • Empowerment (200 JP)
    • Invigoration (350 JP)
    • Belief (400 JP)
    • Disbelief (400 JP)
    • Corruption (300 JP)
    • Quiescence (170 JP)
    • Fervor (400 JP)
    • Trepidation (200 JP)
    • Delirium (400 JP)
    • Harmony (800 JP)
    • Hesitation (100 JP)
    • Repose (350 JP)
    • Induration (600 JP)
  • Reactions
    • Absorb MP (250 JP)
  • Support
    • Defense Boost (400 JP)
  • Movement
    • Ignore Weather (200 JP)
    • Manafont (350 JP)

Klasy 4. poziomu

Geomancer

Wymagania: Monk lvl. 4

Talent: Geomancy

Umiejętności:

  • Actions
    • Sinkhole (150 JP)
    • Torrent (150 JP)
    • Tanglevine (150 JP)
    • Contortion (150 JP)
    • Tremor (150 JP)
    • Wind Slash (150 JP)
    • Will-o’-the-Wise (150 JP)
    • Quicksand (150 JP)
    • Sandstorm (150 JP)
    • Snowstorm (150 JP)
    • Wind Blast (150 JP)
    • Magma Surge (150 JP)
  • Reactions
    • Nature’s Wrath (300 JP)
  • Support
    • Attack Boost (400 JP)
  • Movement
    • Ignore Terrain (220 JP)
    • Lava Walking (150 JP)

Dragoon

Wymagania: Thief lvl. 4

Talent: Jump

Umiejętności:

  • Actions
    • Horizontal Jump +1 (150 JP)
    • Horizontal Jump +2 (350 JP)
    • Horizontal Jump +3 (550 JP)
    • Horizontal Jump +4 (800 JP)
    • Horizontal Jump +5 (1100 JP)
    • Vertical Jump +/- 2 (100 JP)
    • Vertical Jump +/- 3 (250 JP)
    • Vertical Jump +/- 4 (400 JP)
    • Vertical Jump +/- 5 (550 JP)
    • Vertical Jump +/- 6 (700 JP)
    • Vertical Jump +/- 7 (1000 JP)
    • Vertical Jump +/- 8 (1500 JP)
  • Reactions
    • Dragonheart (600 JP)
  • Support
    • Equip Polearms (400 JP)
  • Movement
    • Ignore Elevation (700 JP)

Orator

Wymagania: Mystic lvl. 3

Talent: Speechcraft

Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Beast Tongue

Umiejętności:

Actions

  • Entice (100 JP)
  • Stall (100 JP)
  • Praise (200 JP)
  • Intimidate (200 JP)
  • Preach (200 JP)
  • Enlighten (200 JP)
  • Condemn (500 JP)
  • Defraud (100 JP)
  • Insult (300 JP)
  • Mimic Darlavon (300 JP)

Reactions

  • Earplugs (300 JP)

Support

  • Equip Guns (800 JP)
  • Tame (500 JP)
  • Beast Tongue (100 JP)

Movement

  • brak

Summoner

Wymagania: Time Mage lvl. 3

Talent: Summon

Umiejętności:

  • Actions
    • Moogle (110 JP)
    • Shiva (200 JP)
    • Ramuh (200 JP)
    • Ifrit (200 JP)
    • Titan (220 JP)
    • Golem (500 JP)
    • Carbuncle (350 JP)
    • Bahamut (1000 JP)
    • Odin (900 JP)
    • Leviathan (860 JP)
    • Salamander (860 JP)
    • Sylph (400 JP)
    • Faerie (400 JP)
    • Lich ( JP)
    • Cyclops (1000 JP)
    • Zodiac (do nauczenia od Elidibs na 10. poziomie Midlight’s Deep; oraz od losowego Summonera na tym samym poziomie)
  • Reactions
    • Critical: Recover MP (400 JP)
  • Support
    • Halve MP (1000 MP)
  • Movement
    • brak

Klasy 5. poziomu

Samurai

Wymagania: Knight lvl. 4, Monk lvl. 5, Dragoon lvl. 2

Talent: Iaido

Umiejętności:

  • Actions
    • Ashura (100 JP)
    • Kotetsu (200 JP)
    • Bizen Osafune (300 JP)
    • Murasame (400 JP)
    • Ame-no-Murakumo (500 JP)
    • Kiyomori (600 JP)
    • Muramasa (700 JP)
    • Kiku-ichimonji (800 JP)
    • Masamune (900 JP)
    • Chirijiraden (1000 JP)
  • Reactions
    • Bonecrusher (200 JP)
    • Shirahadori (700 JP)
  • Support
    • Equip Katana (400 JP)
    • Doublehand (900 JP)
  • Movement
    • Swim (300 JP)

Ninja

Wymagania: Archer lvl. 4, Thief lvl. 5, Geomancer lvl. 2

Talent: Throw

Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Dual Wield

Umiejętności:

Actions

  • Throw Shuriken (50 JP)
  • Throw Bombs (70 JP)
  • Throw Daggers (100 JP)
  • Throw Swords (100 JP)
  • Throw Flails (100 JP)
  • Throw Katana (100 JP)
  • Throw Ninja Blades (100 JP)
  • Throw Axes (120 JP)
  • Throw Polearms (100 JP)
  • Throw Poles (100 JP)
  • Throw Knight’s Swords (100 JP)
  • Throw Books (100 JP)

Reactions

  • Vanish (1000 JP)
  • Reflexes (400 JP)

Support

  • Dual Wield (1000 JP)

Movement

  • Waterwalking (420 JP)

Arithmetician

Wymagania: White Mage lvl. 5, Black Mage lvl. 5, Time Mage lvl. 4, Mystic lvl. 4

Talent: Arithmeticks

Umiejętności:

  • Actions
    • Target CT (250 JP)
    • Target Level (350 JP)
    • Target EXP (200 JP)
    • Target Elevation (250 JP)
    • Prime (300 JP)
    • Multiple of 5 (200 JP)
    • Multiple of 4 (400 JP)
    • Multiple of 3 (600 JP)
  • Reactions
    • Cup of Life (200 JP)
    • Soulbind (300 JP)
  • Support
    • EXP Boost (350 JP)
  • Movement
    • Accrue EXP (400 JP)
    • Accrue JP (400 JP)

Dancer

Wymagania: Geomancer lvl. 5, Dragoon lvl 5 (tylko dla kobiet)

Talent: Dance

Umiejętności:

  • Actions
    • Witch Hunt (100 JP)
    • Minicing Minuet (100 JP)
    • Slow Dance (100 JP)
    • Polka (100 JP)
    • Heathen Frolic (100 JP)
    • Forbidden Dance (100 JP)
    • Last Waltz (100 JP)
  • Reactions
    • Strength Surge (600 JP)
    • Bravery Surge (700 JP)
  • Support
    • N/A
  • Movement
    • Jump +3 (600 JP)
    • Fly (900 JP)

Bard

Wymagania: Summoner lvl. 5, Orator lvl. 5 (tylko dla mężczyzn)

Talent: Bardsong

Umiejętności:

  • Actions
    • Seraph Song (100 JP)
    • Life’s Anthem (100 JP)
    • Rousing Melody (100 JP)
    • Battle Chant (100 JP)
    • Magickal Refrain (100 JP)
    • Nameless Song (100 JP)
    • Finale (100 JP)
  • Reactions
    • Magick Surge (500 JP)
    • Faith Surge (700 JP)
  • Support
    • N/A
  • Movement
    • Movement +3 (1000 JP)
    • Fly (900 JP)

Mime

Wymagania: Squire lvl 8, Chemist lvl. 8, Summoner lvl. 5, Orator lvl. 5, Geomancer lvl. 5, Dragoon lvl. 5

Talent: Mime

Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Concentration, Brawler, Beastmaster

Umiejętności:

Actions

  • brak

Reactions

  • brak

Support

  • brak

Movement

  • brak
Podziel się:
Paweł Musiolik
Paweł Musiolik

Przez lata prowadziłem serwis PS3Site.pl/PSSite.com. Aktualnie znajdziecie mnie gościnnie m.in. na Gry-Online.pl i dziale rozrywkowym Allegro.

Artykuły: 97

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *