W Final Fantasy Tactics The Ivalice Chronicles czeka na nas dwadzieścia klas postaci, podobnie jak w oryginalnej wersji wydanej na PlayStation 1. Poniższy poradnik pozwoli Wam sprawdzić, jak odblokować wszystkie klasy, jakich umiejętności możecie się nauczyć i w które warto inwestować punkty rozwoju.
Final Fantasy Tactics The Ivalice Chronicles — wszystkie klasy postaci
Poniżej możecie się zapoznać z każdą dostępną w grze klasą postaci, wymaganiami potrzebnymi do jej odblokowania oraz listą wszystkich umiejętności potrzebnych do wyuczenia.
Klasy podstawowe
Squire

Wymagania: Brak, dostępne od początku
Talent: Fundamentals
Umiejętności:
- Actions
- Focus (300 JP)
- Rush (80 JP)
- Throw Stone (90 JP)
- Salve (150 JP)
- Reactions
- Counter Tackle (180 JP)
- Support
- Equip Axes (170 JP)
- Beastmaster (200 JP)
- Evasive Stance (50 JP)
- JP Boost (250 JP)
- Movement
- Movement +1 (200 JP)
Chemist

Wymagania: Brak, dostępne od początku
Talent: Item
Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Throw Items
Umiejętności:
- Actions
- Potion (30 JP)
- High Potion (200 JP)
- X-Potion (300 JP)
- Ether (300 JP)
- High Ether (400 JP)
- Elixir (900 JP)
- Antidote (70 JP)
- Eye Drops (80 JP)
- Echo Herbs (120 JP)
- Maiden’s Kiss (200 JP)
- Gold Needle (250 JP)
- Holy Water (400 JP)
- Remedy (700 JP)
- Phoenix Down (90 JP)
- Reactions
- Auto-Potion (400 JP)
- Support
- Throw Item (350 JP)
- Safe Guard (250 JP)
- Reequip (50 JP)
- Movement
- Treasure Hunter (100 JP)
Klasy 2. poziomu
Knight

Wymagania: Squire lvl. 2
Talent: Arts of War
Umiejętności:
- Actions
- Rend Helm (300 JP)
- Rend Shield (300 JP)
- Rend Armor (400 JP)
- Rend Weapon ( JP)
- Rend Speed (250 JP)
- Rend MP (250 JP)
- Rend Power (250 JP)
- Rend Magick (250 JP)
- Reactions
- Parry (200 JP)
- Support
- Equip Heavy Arrmor (500 JP)
- Equip Shields (250 JP)
- Equip Swords (400 JP)
- Movement
- brak
Archer

Wymagania: Squire lvl. 2
Talent: Aim
Umiejętności:
- Actions
- Aim +1 (100 JP)
- Aim +2 (150 JP)
- Aim +3 (200 JP)
- Aim +4 (250 JP)
- Aim +5 (300 JP)
- Aim +7 (400 JP)
- Aim +10 (700 JP)
- Aim +20 (900 JP)
- Reactions
- Speed Surge (900 JP)
- Archer’s Bane (450 JP)
- Support
- Equip Crossbows (350 JP)
- Concentration (400 JP)
- Movement
- Jump +1 (200 JP)
Black Mage

Wymagania: Chemist lvl. 2
Talent: Black Magicks
Umiejętności:
- Actions
- Fire (50 JP)
- Fira (200 JP)
- Firaga (500 JP)
- Firaja (900 JP)
- Thunder (50 JP)
- Thundara (200 JP)
- Thundaga (500 JP)
- Thundaja (900 JP)
- Blizzard (50 JP)
- Blizzara (200 JP)
- Blizzaga (500 JP)
- Blizzaja (900 JP)
- Poison (150 JP)
- Toad (500 JP)
- Death (600 JP)
- Flare (1000 JP)
- Reactions
- Magick Counter (800 JP)
- Support
- Magick Boost (400 JP)
- Movement
- brak
White Mage

Wymagania: Chemist lvl. 2
Talent: White Magicks
Umiejętności:
- Actions
- Cure (50 JP)
- Cura (180 JP)
- Curaga (450 JP)
- Curaja (800 JP)
- Raise (200 JP)
- Arise (600 JP)
- Reraise (1000 JP)
- Protect (70 JP)
- Protectja (600 JP)
- Shell (70 JP)
- Shellja (600 JP)
- Wall (400 JP)
- Esuna (300 JP)
- Holy (600 JP)
- Reactions
- Regenerate (400 JP)
- Support
- Magick Defense Boost (400 JP)
- Movement
- brak
Klasy 3. poziomu
Monk

Wymagania: Knight lvl. 3
Talent: Martial Arts
Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Brawler
Umiejętności:
- Actions
- Cyclone (150 JP)
- Pummel (300 JP)
- Aurablast (300 JP)
- Shockwave (600 JP)
- Doom Fist (300 JP)
- Purification (200 JP)
- Chakra (350 JP)
- Revive (500 JP)
- Reactions
- Critical: Recover HP (500 JP)
- Counter (300 JP)
- First Strike (1300 JP)
- Support
- Brawler (200 JP)
- Movement
- Lifefont (300 JP)
Thief

Wymagania: Archer lvl 3
Talent: Steal
Umiejętności:
- Actions
- Steal Gil (10 JP)
- Sleal Heart (150 JP)
- Steal Helm (350 JP)
- Steal Armor (450 JP)
- Steal Shield (350 JP)
- Steal Weapon (600 JP)
- Steal Accesory (500 JP)
- Steal EXP (250 JP)
- Reactions
- Vigilance (200 JP)
- Gil Snapper (200 JP)
- Sticky Fingers (200 JP)
- Support
- Poach (200 JP)
- Movement
- Movement +2 (560 JP)
- Jump +2 (500 JP)
Time Mage

Wymagania: Black Mage lvl. 3
Talent: Time Magicks
Umiejętności:
Actions
- Haste (100 JP)
- Hasteja (600 JP)
- Slow (80 JP)
- Slowja (600 JP)
- Stop (350 JP)
- Immobilize (100 JP)
- Float (200 JP)
- Reflect (300 JP)
- Quick (900 JP)
- Gravity (250 JP)
- Graviga (550 JP)
- Meteor (900 JP)
Reactions
- Critical: Quick (800 JP)
- Mana Shield (400 JP)
Support
- Swiftspell (1000 JP)
Movement
- Teleport (3000 JP)
- Levitate (540 JP)
Mystic

Wymagania: White Mage lvl. 3
Talent: Mystic Arts
Umiejętności:
- Actions
- Umbra (100 JP)
- Empowerment (200 JP)
- Invigoration (350 JP)
- Belief (400 JP)
- Disbelief (400 JP)
- Corruption (300 JP)
- Quiescence (170 JP)
- Fervor (400 JP)
- Trepidation (200 JP)
- Delirium (400 JP)
- Harmony (800 JP)
- Hesitation (100 JP)
- Repose (350 JP)
- Induration (600 JP)
- Reactions
- Absorb MP (250 JP)
- Support
- Defense Boost (400 JP)
- Movement
- Ignore Weather (200 JP)
- Manafont (350 JP)
Klasy 4. poziomu
Geomancer

Wymagania: Monk lvl. 4
Talent: Geomancy
Umiejętności:
- Actions
- Sinkhole (150 JP)
- Torrent (150 JP)
- Tanglevine (150 JP)
- Contortion (150 JP)
- Tremor (150 JP)
- Wind Slash (150 JP)
- Will-o’-the-Wise (150 JP)
- Quicksand (150 JP)
- Sandstorm (150 JP)
- Snowstorm (150 JP)
- Wind Blast (150 JP)
- Magma Surge (150 JP)
- Reactions
- Nature’s Wrath (300 JP)
- Support
- Attack Boost (400 JP)
- Movement
- Ignore Terrain (220 JP)
- Lava Walking (150 JP)
Dragoon

Wymagania: Thief lvl. 4
Talent: Jump
Umiejętności:
- Actions
- Horizontal Jump +1 (150 JP)
- Horizontal Jump +2 (350 JP)
- Horizontal Jump +3 (550 JP)
- Horizontal Jump +4 (800 JP)
- Horizontal Jump +5 (1100 JP)
- Vertical Jump +/- 2 (100 JP)
- Vertical Jump +/- 3 (250 JP)
- Vertical Jump +/- 4 (400 JP)
- Vertical Jump +/- 5 (550 JP)
- Vertical Jump +/- 6 (700 JP)
- Vertical Jump +/- 7 (1000 JP)
- Vertical Jump +/- 8 (1500 JP)
- Reactions
- Dragonheart (600 JP)
- Support
- Equip Polearms (400 JP)
- Movement
- Ignore Elevation (700 JP)
Orator

Wymagania: Mystic lvl. 3
Talent: Speechcraft
Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Beast Tongue
Umiejętności:
Actions
- Entice (100 JP)
- Stall (100 JP)
- Praise (200 JP)
- Intimidate (200 JP)
- Preach (200 JP)
- Enlighten (200 JP)
- Condemn (500 JP)
- Defraud (100 JP)
- Insult (300 JP)
- Mimic Darlavon (300 JP)
Reactions
- Earplugs (300 JP)
Support
- Equip Guns (800 JP)
- Tame (500 JP)
- Beast Tongue (100 JP)
Movement
- brak
Summoner

Wymagania: Time Mage lvl. 3
Talent: Summon
Umiejętności:
- Actions
- Moogle (110 JP)
- Shiva (200 JP)
- Ramuh (200 JP)
- Ifrit (200 JP)
- Titan (220 JP)
- Golem (500 JP)
- Carbuncle (350 JP)
- Bahamut (1000 JP)
- Odin (900 JP)
- Leviathan (860 JP)
- Salamander (860 JP)
- Sylph (400 JP)
- Faerie (400 JP)
- Lich ( JP)
- Cyclops (1000 JP)
- Zodiac (do nauczenia od Elidibs na 10. poziomie Midlight’s Deep; oraz od losowego Summonera na tym samym poziomie)
- Reactions
- Critical: Recover MP (400 JP)
- Support
- Halve MP (1000 MP)
- Movement
- brak
Klasy 5. poziomu
Samurai

Wymagania: Knight lvl. 4, Monk lvl. 5, Dragoon lvl. 2
Talent: Iaido
Umiejętności:
- Actions
- Ashura (100 JP)
- Kotetsu (200 JP)
- Bizen Osafune (300 JP)
- Murasame (400 JP)
- Ame-no-Murakumo (500 JP)
- Kiyomori (600 JP)
- Muramasa (700 JP)
- Kiku-ichimonji (800 JP)
- Masamune (900 JP)
- Chirijiraden (1000 JP)
- Reactions
- Bonecrusher (200 JP)
- Shirahadori (700 JP)
- Support
- Equip Katana (400 JP)
- Doublehand (900 JP)
- Movement
- Swim (300 JP)
Ninja

Wymagania: Archer lvl. 4, Thief lvl. 5, Geomancer lvl. 2
Talent: Throw
Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Dual Wield
Umiejętności:
Actions
- Throw Shuriken (50 JP)
- Throw Bombs (70 JP)
- Throw Daggers (100 JP)
- Throw Swords (100 JP)
- Throw Flails (100 JP)
- Throw Katana (100 JP)
- Throw Ninja Blades (100 JP)
- Throw Axes (120 JP)
- Throw Polearms (100 JP)
- Throw Poles (100 JP)
- Throw Knight’s Swords (100 JP)
- Throw Books (100 JP)
Reactions
- Vanish (1000 JP)
- Reflexes (400 JP)
Support
- Dual Wield (1000 JP)
Movement
- Waterwalking (420 JP)
Arithmetician

Wymagania: White Mage lvl. 5, Black Mage lvl. 5, Time Mage lvl. 4, Mystic lvl. 4
Talent: Arithmeticks
Umiejętności:
- Actions
- Target CT (250 JP)
- Target Level (350 JP)
- Target EXP (200 JP)
- Target Elevation (250 JP)
- Prime (300 JP)
- Multiple of 5 (200 JP)
- Multiple of 4 (400 JP)
- Multiple of 3 (600 JP)
- Reactions
- Cup of Life (200 JP)
- Soulbind (300 JP)
- Support
- EXP Boost (350 JP)
- Movement
- Accrue EXP (400 JP)
- Accrue JP (400 JP)
Dancer

Wymagania: Geomancer lvl. 5, Dragoon lvl 5 (tylko dla kobiet)
Talent: Dance
Umiejętności:
- Actions
- Witch Hunt (100 JP)
- Minicing Minuet (100 JP)
- Slow Dance (100 JP)
- Polka (100 JP)
- Heathen Frolic (100 JP)
- Forbidden Dance (100 JP)
- Last Waltz (100 JP)
- Reactions
- Strength Surge (600 JP)
- Bravery Surge (700 JP)
- Support
- N/A
- Movement
- Jump +3 (600 JP)
- Fly (900 JP)
Bard

Wymagania: Summoner lvl. 5, Orator lvl. 5 (tylko dla mężczyzn)
Talent: Bardsong
Umiejętności:
- Actions
- Seraph Song (100 JP)
- Life’s Anthem (100 JP)
- Rousing Melody (100 JP)
- Battle Chant (100 JP)
- Magickal Refrain (100 JP)
- Nameless Song (100 JP)
- Finale (100 JP)
- Reactions
- Magick Surge (500 JP)
- Faith Surge (700 JP)
- Support
- N/A
- Movement
- Movement +3 (1000 JP)
- Fly (900 JP)
Mime

Wymagania: Squire lvl 8, Chemist lvl. 8, Summoner lvl. 5, Orator lvl. 5, Geomancer lvl. 5, Dragoon lvl. 5
Talent: Mime
Pasywna umiejętność podczas używania klasy: Concentration, Brawler, Beastmaster
Umiejętności:
Actions
- brak
Reactions
- brak
Support
- brak
Movement
- brak




